Actifryer

Nu har jag testat min actifryer och jag blev riktigt glad att den funkade precis så bra sim jag ville. Smaken blev inte som friterat men det blev krispigt och fint helt utan olja eller betydligt lite.

Jag provade både chili cheese, mozzarellasticks och lökringar. De blir klara på ca 15 minuter från frysen.

Hemgjorda pommes av rå potatis tar ca 30 minuter och blir kanon goda och krispiga!

Rotfrukter skurna blir också gott, dock får man börja med morot och palsternacka som tar ca 10 minuter längre än potatisen.

Jag ska också göra wok i den har jag tänkt. Samt att steka kyckling. Jag uppdaterar så fort det är testat!

Det allra bästa med den är att den sköter sig själv. Det snurrar en grej i som vänder på pommesen och när man steker ex mozzarellasticks så lägger man dem på ett galler så det blir krispigt både på ovansida och undersida.

 

Leave a Reply

