Tomater tomater tomater

DSC_0505.JPG

Jag fick tomat, chili och paprikaplantor av min mamma som hon drivit upp från frön, och oj!, vad frukt det blev ! Fick ett femtiotal tomater som jag gjorde salsa, sallad och enchiladas på. Så mitt tips till er är att ta frön ur nästa tomat ni köper, torka dem på ett hushållspapper och sätter dem i jord i en liten kruka i april. Sedan när de växt och blivit större så sätter man dem i en större kruka och ev stöttar upp med en blompinne. Svårare än så är det inte 😀

Jag kommer till våren lägga upp steg för steg bilder om någon är intresserad. 😊🌱🍅DSC_0511.JPG

DSC_0489.JPG

Leave a Reply

